امام جمعه درگز:

 فتنه ایجاد شده در کنگره آمریکا لکه ننگی است برای کشوری که ادعای دموکراسی دارد

امام جمعه درگز ضمن بازخوانی وقایع و آشوب‌های روز اخیر در مجلس آمریکا گفت: این اقدام لکه ننگی است برای کشوری که مدعی اربابی دنیاست. یک چنین کشوری حق ندارد در مورد دموکراسی برای بقیه کشور‌ها برنامه بدهد.
کد خبر: ۹۳۱۱۳۷۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) عنوان کرد: ۴ ذکر است که انسان در موقع گرفتاری‌ها با پناه بردن به آن‌ها مشکلاتش برطرف خواهد شد؛ رفع خوف و ترس با ذکر "حسبناالله و نعم الوکیل"، رهایی از غم و اندوه با ذکر "لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین"، در امان ماندن از مکر و حیله با ذکر "افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد" و بدست آوردن و حفظ نعمات دنیا با ذکر "ماشاالله لاحول ولا قوت الا بالله".

امام جمعه درگز با تقدیر از اقدام ارزشمند مجلس و دولت در بحث بازگشت به غنی سازی ۲۰ درصد تبیین کرد: اروپا با صدور بیانیه ای، این کار ایران را خلاف برجام دانسته، باید پرسید کدام برجام؟ ما که خیری از برجام ندیدیم. آن چیزی که آن‌ها از برجام می‌خواهند یک تعهد یک جانبه است.

حجت الاسلام ایروانی افزود: در بحث برجام کشور ما به تمام تعهدات خود عمل کرد، اما این ملت و این نظام تا کی باید در برابر بدعهدی‌های شما صبر کند؟ شما که بدون اجازه آمریکا عرضه هیچ کاری ندارید حق ندارید برای ما بیانیه صادر کنید. ما در برابر بدعهدی‌های شما محکم ایستاده ایم.

وی ضمن بازخوانی وقایع و آشوب‌های روز اخیر در مجلس آمریکا تصریح کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، فتنه‌ای که آمریکا خوابش را در سال ۸۸ برای ما دیده بود در سال ۹۹ بر سر خودشان آمد. این لطف و عنایت پروردگار عالم است که شر دشمنان انقلاب را به خودشان بر می‌گرداند و لکه ننگی است برای کشوری که مدعی اربابی دنیاست. یک چنین کشوری حق ندارد در مورد دموکراسی برای بقیه کشور‌ها برنامه بدهد.

خطیب جمعه درگز تشریح کرد: ترامپ علی رغم اینکه مدعی شد انتخابات را دزدیده اند، اما بالاخره شکست را پذیرفت، اما برخی نمایندگان کنگره این اقدام ترامپ را کودتا معرفی کردند. امیدواریم دولت آمریکا با این مسائل و فتنه‌ها تا فروپاشی کامل مشغول باشد تا شر او از دیگر ملت‌ها کوتاه شود.

حجت الاسلام ایروانی با اشاره به تحرکات اخیر نظامی آمریکا در منطقه تاکید کرد: ما در حوزه پهپادی پنجمین کشور قدرتمند دنیا هستیم. رزمایش پهپادی ارتش ما نشان داد که همین ارتش تنها برای به زانو دراوردن استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای او و آل سعود کافی است؛ رژیم صهیونیستی باید مراقب خود باشد چرا که در محاصره تجهیزات نظامی ایران قرار گرفته است.

وی مطرح کرد: از کار آمریکا و اروپا بدتر، اقدام کره است که به بهانه تحریم قریب به ۱۰ میلیارد دلار از پول‌های ایران را بلوکه کرده. این نفهم‌ها نمی‌دانند چطور انگلیس را به زانو در آوردیم و آمریکایی‌ها در برابر ما عرضه اقدام ندارند. انشالله به زودی علاوه بر پول‌های بلوکه شده، حق پارکینگ کشتی کره‌ای را هم از آن‌ها میگیریم.

امام جمعه درگز در پایان ضمن تشکر از کلیه افراد، نهاد‌ها و بسیجیانی که با وجود شرایط کرونایی کشور، اقدامات بسیار خوبی را در برگزاری مراسمات فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی و شهید فخری زاده انجام دادند خاطرنشان کرد: اقدامتی که در این ایام به خصوص در فضای مجازی شهرستان صورت گرفت فوق انتظار بود، امیدواریم با همین شور و رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، مراسمات فاطمیه دوم را هم برگزار کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار